kloadomustang
přidat k oblíbeným
nastavit jako domovskou

The Shelby Story

BIFF'S RAP

THE SHELBY STORY: Část 1 - 1965 GT350
Autor: Biff Hitzeman

The Shelby story - od začátku v roce 64 až do tragického rozchodu Shelbyho s Fordem v roce 70. Pokusím se pomoci a dát mnoho informací nadšencům o těchto cenných sběratelských předmětech a ukázat rozdíly v jednotlivých letech.

Svadba Shelbyho a Forda začala na počátku roku 65, když trh očekával příchod novinky z produkce General Motors - Chevrolet Corvette. Carroll Shelby představil 27. ledna 1965 Mustang fastback s několika úpravami. Na prvni pohled jiná přední kapota s funkčním sáním vzduchu, odstraněné znaky kromě koně na pozadí trikolóry z mřízky chladiče, který byl ale přesunut na řidičovu stranu chladiče. Všechny '65 Shelby Mustang byly pouze v barvě Wimbledon White s modrým bočním pruhem nad prahy. "Take it or leave it." Jediná volba byly pruhy LeMans. Interiér byl pouze v černé s ochraným rámem a speciálním plochým dřevěným tříramenným volantem. Speciální přistrojová deska s otáčkoměrem a ukazatelem tlaku oleje se nacházela uprostřed palubní desky. Instalovány byly závodní bezpečnostní pásy.

Místo zadních sedaček byla speciální laminátová bedna a rezerva. Vůz musel být podle pravidel SCCA dvousedadlový, používal se fastback. Později když se pravidla změnila museli přejít od fastbacku na úpravy hardtopu. Tak vzklikla legenda - okruhové kupé Terlingua. Nové hliníkové sání zvýšilo výkon motoru 289 K-Code z 271 na 306 koní. Výfukové potrubí ze Tri-Y sběračů ústilo před zadními koly. Všechny byly vybaveny čtyřstupňovou manuální převodovkou Borg-Warner T-10 a 9" Detroit "No-Spin" diferenciálem.

Hlavní rozdíl byl podvozek - přední stabilizátor, ramena Pitman & Idler, snížení podvozku, tlumiče Koni a traction bars. Předek byl značně vyztužen pomocí export brace a Monte Carlo bar. Baterie byla přesunuta do kufru. Pneu Goodyear Blue-Dots obutá na patnáctipalcových pětipaprskových discích Cragar. Shelby GT350 ročníku '65 byl ze všech Shelby Mustangů nejvhodnější typ pro závody. Pravidla SCCA povolovala pouze jeden rozdíl mezi závodní a silniční verzí vozu, a to buď podvozek nebo motor. Všechny GT350R (36 nebo 37 kusů) měly silnější motor 289 o výkonu 350 koní při 5400 otáčkách za minutu, kdežto silniční měly 306 koní při 6000 otáčkách.

Za cenu $4500 se GT350 nestal prodejním hitem. Kupující musel být opravdový nadšenec. Až pozdější roky Shelbyho vozů uspokojily zákazníka i vedení Fordu. From all out Sport car to Boulevard racer..........-Biff-

[ 1966 > ]

Převzato ze stránek www.thecarsource.com
návštěv od 14.8.2000
bufan, 2000-2006