kloadomustang
přidat k oblíbeným
nastavit jako domovskou

The Shelby Story

BIFF'S RAP

THE SHELBY STORY: Část 2 - 1966 GT 350

The Shelby-Hertz Mustang Story and the 1966 GT 350's

Autor: Biff Hitzeman

'66 Shelby byl navrhován, aby splnil tyto dva požadavky: efektivnějsí náklady a zvýšení prodeje. V nabídce barev exteriéru byla stále bílá Wimbledon White s modrými bočními pruhy, které byly nyní o něco výše. Nové barvy byly černá, červená, zelená a modrá - všechny s bílými bočními pruhy. Pruhy LeMans mohly být přidány na přání.

Na žádosti bylo protaženo výfukové potrubí, nabízena C-4 automatická převodovka a volitelně zadní sedačka. Ročník 66 měl s plexisklovými zadními bočními okny a průduchy pro chlazení zadních brzd závodnější vzhled. Později během tohoto roku byla plastová kapota nahrazena plechovou s funkčním sacím průduchem, kvůli mnoha stížnostem zákazníků na kvalitu plastovych dílů. Maska zůstala stejná s vyjímkou znaku koně, který byl nyní menší. Přidáno bylo víčko nádrže a střed volantu se znaky GT350. Interiér zůstal pouze v černé s ochraným rámem. Palubní deska byla nahrazena větší s otáčkoměrem do 9000 ot./min. Volant byl z doplňkové výbavy Mustang s dřevěným vzorem a chromovaným znakem GT350 uprostřed. Rezervní kolo bylo vráceno do kufru. Závodní bezpečnostní pásy zůstaly.

Známý motor Hi-Po 289 s 306 koňmi se vrátil. Pravděpodobně největší změna oproti roku 1965 bylo ukončení používání speciálního podvozku. Byly použity větší stabilizátory, ale vůz již nebyl snížen, podobné tlumiče s odolnými pružinami od Forda. Pružiny Koni zůstaly ve volitelném příslušenství.
První modely používaly 15 palcové pětipaprskové Crager kola, později 14 palcové Magnum 500 nebo desetipaprskové hliníkové.

Speciální zakázka pro Forda byla dodávka celkem 1000 vozů pro půjčovnu aut Hertz. Většina byla v černé barvě se zlatými bočními pruhy GT350H a zlatými LeMans pruhy. Objednány byly i čtyři ostatní barvy vždy se zlatými pruhy.
S vyjímkou prvních GT350H měly všechny vozy Hertz automatickou převodovku C-4. Protože vozy byly vybaveny závodními brzdami, všechny GT350H měly uvnitř štítek s nápisem: "This vehicle is equipped with competition brakes, heavier than normal pedal pressure is required" - tedy "Toto vozidlo je vybaveno závodními brzdami, je vyžadován větší tlak na brzdový pedál." Protože se zvýšil počet svátečních závodníků, kteří si půjčovaly Shelby Hertz, musel být tento program v roce 67 ukončen.

Na konci roku modelového roku '66 vyrobil Carroll Shelby 6 convertible jako dary pro své přátele.
Jedna z nejlepších voleb roku 66 byl kompresor Paxton, se slibovaným nárůstem výkonu 46%. To udělalo už tak z ostré 289 s 306 koňmi opravdového rváče, jak se přesvědčilo mnoho vlastníků vozů Corvette.........-Biff-

[ < 1965 | 1967 > ]

Převzato ze stránek www.thecarsource.com
návštěv od 14.8.2000
bufan, 2000-2006